人気ブログランキング | 話題のタグを見る

e-typing

I'd like a non-smoking room.
禁煙の部屋を希望します。

What time is available on Decmber 6?
12月6日なら、何時が空いていますか?

The morning of December 6 is also fine.
12月7日の午前中でも大丈夫です。

I'd like a table near a window.
窓側のテーブルを希望します。

Do the rooms have Internet access?
部屋でインターネットを使えますか?

Two adults and one child.
大人2名に子供1名です。

I'book a twin room for two nights from December 3.
12月3日から2泊で、ツインの部屋を予約したいのですが。

Anytime between Decmber 6 and 8 is fine with me.
12月の6日~8日の間なら、いつでも大丈夫です。

I'd like to change my reservation.
予約を変更したいのですが。

What time is your check-in time?
チェックインの時間は何時ですか?



I'd like to make a reservation for two.
2名分の予約をしたいのですが。

Could you give me the directions from the airport?
空港からの行き先を教えてもらえませんか?

The password is: eigolove.
パスワードはeigoloveです。

I'm sending you some pictures.
何枚か写真を送ります。

Could you e-mail me the pictures?
例の写真をメールで送ってもらえませんか?

I uploaded the photos on www.mimishita.com.
写真は、www.mimishita.comにアップしました。

The one on my right is my younger sister.
私の右にいるのが妹です。

Would you do me a favour?
お願いがあるのですが。

Could you write me in plain English?
簡単な英語で(メールを)書いてくれませんか?

Could you pick me up at the airport?
空港まで迎えに来てくれませんか?



Could you check the proposal for me?
この企画書をチェックしてもらえませんか?

I wrote it in English.
英語で書いたんです。

Could you give me your mobile phone number?
携帯の番号を教えてくれませんか?

Could you be my e-mail friend?
よかったら、メル友になってくれませんか?

If so, I haven't received it yet.
もしそうなら、まだ届いてないようです。

I tried to send an attachment, but I couldn't.
添付ファイルを送ろうとしたけど、送れませんでした。

I think I accidentally deleted your e-mail.
あなたのメールを、うっかり削除してしまったみたいなんです。

Please take a look at the attachment for details.
詳しくは添付ファイルを見てください。

Attached is an invitation for the party.
添付のファイルは、パーティーの招待状です。

I couldn't open the attached file.
添付ファイルが開けませんでした。



Have you already sent an e-mail?
もう私にメールを送ってくれましたか?

Could you send it to me again at eri28@abc.ne.jp?
こちらのメールアドレスに送り直してもらえませんか?

Could you e-mail me again?
もう一度メールを送ってもらえませんか?

Your last e-mail was garbled.
この間のメール、文字化けしていました。

I'll send you a compressed file.
圧縮ファイルを送ります。

Do you want to go see a movie tomorrow?
明日、映画でも観に行かない?

Would you like to come to my house this weekend?
週末、家に遊びにいらっしゃいませんか?

Is it OK with you?
これで問題ない?

Please reply to me by the 10th.
10日までにお返事ください。

Please see the URL below for the directions.
行き方については、下記のURLを見てください。



What time is good for you?
何時がいいですか?

Where would you like to go?
どこへ行きたいですか?

From what time are you available?
何時から平気ですか?

Why don't we go out for a drink tonight?
今夜、飲みに行かない?

Let's meet in front of ABC building at 8 p.m.
ABCビルの前で、8時に待ち合わせしましょう。

I'll let you know the details later.
詳しいことは、また連絡します。

Please call me on my mobile phone when you get there.
着いたら、携帯に電話してください。

What would you like to do?
何がしたいですか?

Are you free sometime this week?
今週、ひまな時はありますか?

Please let me know if it's not good for you.
都合が悪ければ教えてください。



Here's my contact information:
私の連絡先はこちらです:

I really hope you can make it.
ぜひ来てほしいです。

I had a great time!
とても楽しかったです!

Thank you for the party on Saturday.
土曜日のパーティーでは、ありがとう。

Please come to my house next week.
次回はぜひ、私の家に遊びに来てください。

Thank you for everything during my stay in London.
ロンドン滞在中では、お世話になりました。

Thank you for the present.
プレゼントをありがとう。

Thank you for your time the other day.
この間はありがとう。

I really liked it!
とても気に入りました!

Thank you for your help.
手伝ってくれてありがとう。



I'm into baking cakes.
私は、ケーキを焼くのにはまっています。

I go shopping on weekends.
週末は、買い物に行きます。

I like surfing the Internet.
私は、ネットサーフィンが好きです。

I go out with my family on weekends.
週末は、家族と出かけます。

I go to the gym on weekends.
週末は、ジムに行きます。

What are your interests?
あなたは、どんなことに興味がありますか?

I love watching American dramas.
私は、アメリカンドラマを見るのが好きです。

What do you do on weekends?
あなたは週末、何をしますか?

I'm a college student.
私は大学生です。

Do you work?
あなたは社会人ですか?



What do you do?
あなたの職業は何ですか?

I sell cars.
私は、車の営業をしています。

I'm retired.
私は退職しています。

My name is Saori.
私の名前は、サオリです。

I'm Japanese and I live in Kyoto.
私は日本人で、京都に住んでいます。

I worked for a construction company until last year.
昨年まで、建設会社に勤めていました。

I'm a homemaker and have two kids.
私は主婦で、2人の子供がいます。

I'm now studying English.
私は今、英語を勉強中です。

I've got a new girlfriend.
彼女が出来ました。

I enjoyed their food a lot.
食べ物がおいしかったです。


Everything was expensive there.
物価が高かったです。

I broke up with my girlfriend last month.
先月、彼女と別れました。

I stayed in the hospital for one week.
1週間、入院しました。

My favorite was cheese fondue.
一番気に入ったのはチーズフォンデュです。

I've been busy with work as always.
私は相変わらず仕事が忙しいです。

I changed jobs last month.
先月、転職しました。

I'm not as busy as I used to be these days.
最近は以前ほど忙しくありません。

I was sick last month.
先月、体調を崩してしまいました。

We're having a baby next month.
来月、子供が生まれます。

My whole family is fine, and enjoying life.
家族みんな元気で、楽しく過ごしています。



I've been studying English very hard lately.
最近、英語の勉強をすごく頑張っています。

I started learning the guitar.
ギターを習い始めました。

It wa fantastic!
本当に素晴らしかった!

I came back yesterday.
今日、帰ってきました。

My girlfriend and I just got engaged.
最近、彼女と婚約しました。

I'm getting married next year.
来年、結婚します。

I moved to a new place last month.
先月、新しい部屋に引っ越しました。

My son will go on to elementary school this April.
息子は、今年の4月から小学生です。

I was in Switzerland for two weeks.
スイスに2週間行っていました。

Now I work for a car manufacturer.
今は、車のメーカーに勤めています。


I visited the National Museum.
国立美術館に行きました。

Now I am completely fine.
今は全快しました。

I'm so angry.
とても腹立たしいです。

I'm disappointed.
がっかりしました。

I'm so excited.
とてもワクワクしています。

I'm so happy.
とてもうれしいです。

I can't believe it.
信じられません。

That's really annoying.
それって、すごくウザいね。

I can't wait!
待ちきれません!

Happy New Year!
明けましておめでとう!


Please accept my deepest sympathy.
お悔やみ申し上げます。

I wish you everlasting happiness.
末永くお幸せに。

Happy belated birthday!
遅ればせながら、誕生日おめでとう!

Happy 30th birthday!
30歳の誕生日おめでとう!

Congratulations on your newborn baby!
赤ちゃん誕生おめでとう!

Congratulations!
おめでとう!

Happy holidays!
よい休暇を!(メリークリスマス!)

I hope 2008 will be a wonderful year for you!
2008年があなたにとってよい年になりますように!

I'd like to visit your new place sometime soon.
近々、新居に遊びに行きたいです。

Please let me know if there's anything I can do for you.
私に何か出来ることがあれば、おっしゃってください。


Congratulations on your weding!
結婚おめでとう!

I hope you get over it soon.
あなたが早く元気になるよう、祈っています。

I'll try to make it.
行けるように頑張ります。

I can't make it that day.
その日は無理です。

Thank you for inviting me.
誘ってくれてありがとう。

I hope there will be another chance.
また誘ってください。

I think I'll pass this time.
今回はパスしようと思います。
by scummy | 2007-11-30 18:24

memo


by scummy

S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

検索

カテゴリ

全体
日記
∟Archive
MANSUN (D)
BLUR
MANSUN
占い
memo
Last.fm
shoutbox
english
LE
interview
CNN
Level 1
Level 2
Level 3
FreeRice
CPE
CAE
FCE
MW
BBC
未分類

タグ

(343)
(128)
(109)
(106)
(89)
(74)
(48)
(27)
(21)
(19)
(17)
(14)
(12)
(10)
(8)
(8)
(7)
(6)
(6)
(2)

以前の記事

2010年 05月
2010年 04月
2010年 03月
2010年 02月
2010年 01月
2009年 12月
2009年 11月
2009年 10月
2009年 09月
2009年 08月
2009年 07月
2009年 05月
2009年 03月
2009年 02月
2009年 01月
2008年 12月
2008年 11月
2008年 10月
2008年 09月
2008年 08月
2008年 07月
2008年 06月
2008年 05月
2008年 04月
2008年 03月
2008年 02月
2008年 01月
2007年 12月
2007年 11月
2007年 10月
2007年 09月
2007年 07月
2007年 06月
2007年 04月

その他のジャンル

ファン

記事ランキング

ブログジャンル

画像一覧